Mijn 2e verhaaltje.....

21 juni 2017 - Manggis, Indonesië

Goedemorgen, daar ben ik weer na een lekker nachtje te hebben geslapen.... Hier word ik weliswaar niet wakker gemaakt voor een ontbijt maar met de vraag of ik nog langer ga blijven.... Is het alweer zoooo laat? Savonds nog even appen met Nederland is natuurlijk wel leuk en gezellig, alleen om 3 uur gaan slapen wreekt zich dan wel weer in de ochtend zeg maar. Voordeel is wel dat ik inmiddels weet wat dat "hakenkruis" betekent....

Ik vertel mijn "wekdienst" dat ik sws nog een dagje langer blijf en moet eerst maar weer wat kleren uit mijn tas zitten te halen.... Dat is dan toch wel een groot verschil tussen reizen met een koffer of met een backpack, nog los van mijn inpaktechniek..... Direct uitpakken deed ik zelf toch al nooit maar qua inpakken had ik beter iets beter kunnen nadenken.... Uiteraard ligt alles in het midden van mijn tas, alles weer overhoop maar het is gelukt, ik hoef niet te streaken vandaag en vind wat om aan te doen

Een ontbijt zit er hier niet bij in dus dat is mijn 1e (en eigenlijk ook enige) doel van de dag..... Aangezien het zondag is en ook hier de mensen dan uiteraard vrij zijn word ik getipt naar een ander strand te gaan dan gister met wat meer locals....

In de praktijk valt dat allemaal wat tegen, genoeg locals inderdaad maar ik gok dat die er elke dag wel zijn aangezien ik ze voornamelijk in de winkeltjes zie om iets te verkopen....

Desalniettemin ben ik er wel weer, net een uurtje de ogen open, uitzicht op zee en genoeg leuke tentjes hier.... Na een keertje op en neer te hebben gelopen besluit ik bij de chinees te gaan eten, geen babi pangang maar een lekkere club sandwich met verse jus... De patat erbij sla ik maar even over want dat is me echt veel te vroeg

Na het eten moet het dan maar gebeuren, de zee is lekker uitnodigend dus het eerste plonsje is een feit.... Daar kan ik best aan wennen hoor.....

Her strand is verder lekker rustig en er komen, hoe verrassend, maar weer eens 2 locals bij me zitten om een praatje te maken.... Blijft leuk!!!

De echte rust om hier lang te liggen heb ik nog steeds niet, hoewel ik natuurlijk wel echt kan genieten maar na een uurtje ofzo wordt het verhuizen naar een strandtentje voor een lekkere smoothie.....

Hier heb ik meer rust voor en dit houd ik iets langer vol, ik ben tenslotte wel redelijk getraind in "terraszitten"....

Het is einde middag, met een uur of 2 gaat de zon onder, waarom niet richting Kuta rijden, dat schijnt de zonsondergang zo mooi te zijn..... Die zonsondergang is er inderdaad vast mooi, de weg erheen ook Op een 6 baans weg, nog steeds links rijdend uiteraard, met allerlei Valentino Rossi's on me heen draai ik halverwege maar om opdat het niet mijn eigen ondergang wordt ipv die van de zon

De terugweg is niet veel beter maar gelukkig ben ik mijn kunsten als maaltijdbezorger nog niet volledig verleerd.... Bijna terug in Sanur (Godzijdank) zie ik richting het strand allerlei enorme vliegers in de lucht, dit ter voorbereiding van het vliegerfestijn in juli... Waarom niet, laat ik eens gaan kijken.... Duizenden locals, vliegers van wel 100 meter lang, super sfeertje en als klap op de vuurpijl.... Een super mooie zonsondergang....

Weer een les, het hoeft niet altijd te gaan zoals ik het plan, gewoon vertouwen houden en weten wat je wilt(!), dan komt het allemaal vanzelf wel goed .

Met behulp van tripadvisor avonds nog even een lekker hapje in een leuk klein restaurant en daarna nog maar even een klein sapje waarna ik terug ga richting bedje... Hoe ik het gister heb terug gevonden is me een raadsel maar ik moet even stoppen voor de routeplanner (maps.me, echt een aanrader en offline te gebruiken!!!!). Er stoppen 2 scooters achter me, ja ik weet dat ze hier graag helpen, maar dit waren eens geen Balinezen maar Javaanse vrouwen die mij ook graag (ergens vanaf) wilden helpen zeg maar....

Even andere prioriteiten deze vakantie....

Dat is dus het grote verschil met Ubud, hier begint het na 23 uur terwijl daar alles sluit.... Ondertussen komt het met bakken uit de lucht en ik besef me waarom die poncho werd aangeraden, die uiteraard ergens in mijn tas zit

Als het ook smorgens nog regent en ik eigenlijk hier ook wel klaar ben is het de hoogste tijd om maar weer eens noordwaarts te vertrekken.... Candi dasa it will be om daarna richting de Gili eilanden te kunnen...

Via booking.com vind ik een huisje op een SUPER locatie, op nog geen 25 meter van de zee..... Locatie dus dikke vette prima, huisje wel basic.....

Via mijn oud buufie Shakira verneem ik dat haar moeder hier óók een huisje heeft, en tja, die is natuurlijk net zo behulpzaam, er wordt me aangeboden vanaf morgen van haar huis gebruik te maken voor de komende (?) dagen. Wat lief, nogmaals bedankt!!!

Ook hier is het voornamelijk zon, zee en strand, maar even geen Javaanse vrouwen en massages ploes ploes aanbiedingen....

Ik kom in contact met Gerco, en Nederlander die hier, na winst van de loterij, een hotel en restaurant heeft en hij heeft de nodige adviezen.... Heel bijzonder gesprek mee gehad, moest blijkbaar ook zo zijn!!! Thx!

Wakker geworden met het horen van de golven, even een praatje gemaakt met een lokale visser en maar weer eens uitgecheckt, spulletjes bij Gerco achtergelaten en met de scooter noordwaarts gegaan richting een leuk strandje. Hier lopen de apen gewoon echt vrij rond, ze springen me gewoon op de weg voor de scooter..... Ik als dierenvriend natuurlijk vol in de ankers...

Na mijn strandbezoek rijd ik nog maar even wat rond, kom op de mooiste plaatsjes en uiteindelijk komt er ergens een "oude" man naar me toe die nogal gecharmeerd is van mijn zonnebril.... Hij spreekt geen Engels, ik geen Indonesisch, maar toch zitten we samen een half uurtje naar de zee te kijken (en naar mijn foto's haha).

Ik slaap vanavond in mijn "eigen" huisje met woonkamer en 2 slaapkamers, zo zal het vast niet meer worden deze trip dus daar geniet ik maar even van, weer mooi op tijd "thuis" dus...

Vandaag ga ik de andere kant op, zuidwaarts, Padanbaai wil ik wel even zien.... Ik heb mijn snorkelspullen niet voor niets mee tenslotte en daar schijnt het mooi te zijn... Ik ben natuurlijk best verwend met Curaçao en Egypte maar ook hier is het inderdaad super! Het is weer even wennen om alles goed te krijgen, dit keer alleen niemand om tegen te zeuren dus wat doe je dan.... Stel je niet aan, ga gewoon lekker!! Een beetje onwennig qua ademen, paar keer water in mijn mond, maar het lukt! Wat is het onderwaterleven toch mooi!!

Ik besluit tenslotte om over een drempel heen te stappen en maak gebruik van het aanbod voor een massage op het strand, maar wie kies je dan? Laat ik de oudste van de dames maar nemen, die kan het vast goed

Ja ja ik word al best verstandig al zeg ik het zelf.... Weer iets voor het eerst gedaan!!

Hierna nog maar even naar een ander strandje, dan heb ik de mooiste stranden in de direct omgeving hier wel redelijk gehad denk ik...

Op de terugweg weer een stuk door de bergen geweest met allemaal kleine kindjes in dorpjes die achter je aan komen, zwaaiend.... Dan weet je dat je echt buiten het toeristisch gebied bent zeg maar en dit voelt toch stukje beter dan die Javaansen...

Vanavond lekker hapje eten en live reggae muziek luisteren.... Dat lijkt mij een uitstekend plan....

Maar de vraag.... Blijf ik hier nog wat langer of ga ik morgen maar richting Amet, of toch rechtstreeks richting de Gili's????

Ik zal het morgen zien......

1. Papa:
    21 juni 2017
    Hoi Arjan, je maakt wat mee zo. Mooie foto's en wederom een mooi verslag, Kun je na terugkomst een mooi boekje van maken. Veel plezier nog. Papa xxx
  2. Mama:
    Wat ik het daar mooi Arjan en de zonnebril......staat de man goed maar jou veel beter.Maar de man is er duidelijk trots op.Dat ben ik op jou. Weer een leuk verhaal.Zo vliegen de dagen voorbij voor je denk ik.Zoveel al gedaan.Dikke kus
  3. Bert:
    21 juni 2017
    Wat een mooi huisje aan de waterkant. Daar zou ik (Rex) best eens een hengeltje willen uit gooien Je maakt aardig wat mee daar !
    Veel plezier nog op deze mooie plek.

Groeten,

Grote neef Bert
  4. Richard Mulderij:
    21 juni 2017
    1 woord !! GEWELDIG Trots op je maatje. Die massage .... was toch voor de jonge garde gegaan denk ik
    Keep it cool ..... laterrrr
  5. Gemmy:
    21 juni 2017
    Wat heerlijk om jouw verhalen te lezen met alles wat je meemaakt. Een heel ander leven daar, kunnen we hier nog wel een voorbeeld aan nemen. Het hectische hier; zo rustig daar ... Tot de volgende keer Arjan en in die tussentijd ... pas goed op jezelf, kusss
  6. Anita:
    echt leuk om te lezen.je hebt zo in een korte tijd al een boel gezien,en mee gemaakt.Veel plezier maar weer en tot de volgende keer maar weer.groetjes Johan en Anita
  7. Yvonne:
    21 juni 2017
    Wat leuk om je zo te volgen, en wat maak je leuke trips. Weer een goed verslag, ik zie een verborgen talent als schrijver
    Geniet nog heerlijk daar.
    Groetjes,
    Yvonne
  8. Willem:
    22 juni 2017
    Niet nadenken, gewoon doen waar je zin in hebt. Alweer les twee geleerd lees ik! Die massages gewoon elke dag doen! Is goed voor lichaam én geest. Geniet van het moment!
  9. Storms:
    Heertje hoor. . Goed voor elkaar zo. Geniet en pluk de dag. Toraja land is ook een hele ervaring. Kuta beach ook. . Maar is meer vuur de Aussies. Mocht er ook eens heen. Lang lang geleden lijkt dat alweer. Mooi Man
  10. Gerrie en Ton:
    25 juni 2017
    het is lijkt ons een mooie reis en om even tot rust te komen en tot je zelf te komen en kijken wat je wel kunt of niet en weer aan kan.Je hoofd leeg te maken van in het verleden(ziekte en kwalen en dingen) en een nieuwe uitdaging aan te gaan,vinden het zeer moedig om zo iets te onder nemen in je eentje.Wensen je veel plezier en zien uit naar de verhalen,horen er soms ook wat van je moeder over.Nog heel veel kijk en reis plezier en denk aan je zelf
    Groetjes Gerry en Ton
  11. Gerrie en Ton:
    25 juni 2017
    Gerry en Ton (lensink en Jansen)
    [email protected]
  12. Grace:
    3 juli 2017
    Ik lees wat in een verkeerde volgorde, snap het systeem nog niet helemaal, maar Arjan het is geweldig. Is allemaal schitterend en wat een heerlijke ervaring voor je! Geniet ervan joh, groetjes