De laatste paar dagen.....

12 juli 2017 - Seminyak, Indonesië

De chauffeur is geregeld en zelfs een hotel is geboekt voor de laatste 2 nachten, geen Cangu maar Seminyak. Iets meer in het levendige maar toch niet extreem druk zoals ik het begrepen.

Het is bijna voorbij en de laatste dagen verder weinig bijzonders voor mij. Morgen maar eens kijken waar we onderweg zoal langskomen en vanavond nog even laatste keer Ubud. Denk dat ik nog even naar de live reggae ga, altijd goed..... Jammer dat het hier de laatste paar dagen bijna alleen maar regent maar gelukkig kan ik de poncho van de verhuurder lenen.... Ik wil vanavond toch nog wel even de deur uit en zeiknat regenen is geen optie....

De avond begint in ieder geval met een toepasselijk lied (everything is gonna be allright) en het is ondertussen zelfs gestopt met regenen merk ik als ik maar weer eens een ATM opzoek.... De jongens van de tattooshop komen ook nog binnen samen met 2 meiden uit Spanje die ik gisteren ook al heb gesproken.... Blijft toch vreemd dat ik telkens weer verhuis als ik dan wat mensen leer kennen, maar het heeft me ondertussen wel veel gebracht....

De band maakt er ondertussen een mooi feestje van, alleen "jammer" dat er rond half 12 gestopt wordt (word ook ouder en ben dr eigenlijk ook al wel klaar mee...)

Nog even een laatste drankje samen en dan is het voor mij hoogste tijd om naar mijn bed te gaan.... Morgen staat mijn chauffeur ook alweer om 8.30 voor de deur tenslotte....

Gelukkig is het nog steeds droog en heb ik de poncho op de terugweg niet nodig....

7.30 Uur, wéér een wekker ;-)

Mijn ontbijt wordt zoals afgesproken mooi op tijd gebracht, heerlijk zo op de vroege ochtend, een warme maaltijd: Hele pittige mihoen met kip en groente.... Ik waag toch maar een poging maar dit is toch echt niet mijn ding zo smorgens vroeg....

Dan vandaag voor een keer maar alleen vers fruit....

De tijd tikt ondertussen vrolijk verder en ik merk dat mijn tempo iets aan de trage kant is zeg maar.... De taxi chauffeur maar ff appen dan dat hij beter om 9.00 uur kan komen....

Ook 9 uur is uiteindelijk nog krap aan mijn kant maar ja....

Spullen inpakkinpakken, uitchecken, betalen en dan voor de laatste keer verhuizen op Bali.... Ik word in ieder geval wel steeds handiger in het in- en uitpakken merk ik al wel....

Samen met de chauffeur nemen we wat dingen door die we kunnen gaan doen vandaag, rond Ubud heb ik al een boel gezien maar er blijven toch nog 2 aan te raden te zijn: De olifantengrot en een waterval....

Dan gaat dat hem dus worden en daarna rijgen we dan maar richting Seminyak om onderweg een blik te werpen op "DE" toeristische trekpleister van Bali, de Tanah Lot tempel...

De olifantengrot stelt niet heel veel voor, tis weer een tempel waar je er toch al velen van hebt, echter de uitleg en de verhalen eromheen maken het toch weer interessant.

Ik maak even snel wat foto's en we gaan naar de waterval.....Deze had ik de eerste keer info Ubud geprobeerd te vinden alleen zonder resultaat dus nu toch wel nieuwsgierig....

Op de parkeerplaats worden er eerst nog wat auto's, die door de blubber waren weg gegleden, terug op de plaats gedrukt... Ook vandaag is het een verhaal van de regen en de drup waarbij gelukkig de regen veelal vanuit de auto en de drup op de momenten dat wij buiten zijn...

Ook deze waterval is indrukwekkend alleen toch iets minder dan die op Lombok. Al kan dat ook komen door het bruine ipv blauwe water (door vele regen van de laatste dagen).

We doen samen nog ff een fanta en gaan daarna richting Tanah Lot....
De rit duurt ruim een uur waarbij ik ook nu weer van de ene verbazing in de andere val, verkeersregels bestaan volgens mij niet.... Een rijbewijs halen schijnt hier ook niet zoveel voor te stellen, het is hier letterlijk je rijbewijs "halen" want voor een bedrag van € 50 heb je er al eentje en van blaascontroles oid hebben ze helemáál nog nooit gehoord....

Als we dan eindelijk bij de tempel aankomen zien we dat er een 3 daags kookfestival aan de gang is, wat inhoudt een uur zoeken naar een parkeerplaats, maar veel leuker, allerlei optochten met vrouwen in typisch Balinese kledij.... Top om ook dit weer mee te maken......

Dan zitten de toeristische uitstapjes er wel op voor mij, we gaan richting Seminyak waar ik een hotel geboekt heb.... Nog een klein uurtje genieten van het verkeer hier en dan de láátste 2 dagen niets meer, misschien nog wat shoppen maar verder weinig gok ik.

Bij het hotel aangekomen blijkt dat deze is volgeboekt, maar via booking.com vind ik een alternatief.....Niet zo erg want deze lag toch wel beetje afgegeven en wil savonds wel een beetje in de gezelligheid zitten (Ik ben wel klaar met het scooter rijden haha).

Bij aankomst is ook deze vol geboekt.... Ben dan toch blij dat de rest telkens zo voorspoedig is verlopen.... Dan maar niet via internet, ik loop gewoon naar de buren waar ik wat leuks vind......

Savonds word ik weer op sjouw genomen door iemand die ik spontaan tegenkom en mij meeneemt, heb er voor het eerst geen super gevoel bij.. Iets te opdringerig en iemand die wel 10 of 20 keer zegt dat hij eerlijk is etc wekt bij mij argwaan.... We doen wel een biertje op het strand en daarna sla ik wat "voorstellen" van hem af en ga ik mooi terug....

Dan vlakbij mijn hotel maar even naar een gezellig barretje, tenminste zo lijkt het (En is het!!!) Ik speel songs lange tijd weer eens een potje pool met een paar locals, alles gewonnen uiteraard haha, en neem me voor hier morgen ook maar heen te gaan. Kuta ligt hier ook vlakbij maar dat sla ik toch maar lekker over gok ik....

Smorgens krijg ik voor het eerst deze reis een spiegelei als ontbijt, daar hou ik van..

Ik zie dat ik nodige appjes heb gemist van die kerel van gister maar krijg zeg maar alleen maar een extra bevestiging dat ik er gister goed aan heb gedaan op deze manier...

Ik merk dat ik er klaar mee ben, vind de vriendelijkheid hier eerde opdringerigheid.
Ook al had ik me hier ook best 2 of 3 maanden kunnen vermaken zo is het niet maar voor nu is het genoeg.

Ik regel alvast mijn online check in en blijf voor de rest beetje in het hotel... Eind van de middag nog even richting strand, savonds weer poolen en dan zit het erop. Morgen een lange dag, ik vlieg snachts pas om 00.30 uur terwijl ik rond 12.00 van de kamer af moet zijn. Ik ga morgen dan maar een poging wagen nog even te shoppen want volgens mij voor het éérst op vakantie/reis heb ik daadwerkelijk niets gekocht....

Smorgens wederom een spiegelei, laatste spulletjes inpakken en dan met een taxi richting Kuta. Ik loop de nodige winkels in en uit maar heb er geen puf meer voor....

Ik ben dr klaar mee.... Dan maar geen souvenirs.... Ik heb tenslotte toch al wat voor mezelf......

Nadat ik nog even een laatste Bintang neem icm en lekker pizzaatje zeg ik de nodige mensen gedag en vertrek rond een uur of 9 richting luchthaven..... Hoe het kan dat ik hier zo weinig ongelukken zie is me nog steeds een raadsel, maar ik kom derhalve wederom heelhuids aan. Ik regel mijn boardingkaarten en wederom extra beenruimte voor 1 van de 2 vluchten en ben zowaar zeer ruim op tijd.....

Is ook wel eens anders geweest....